Chcesz stworzyć nowy sklep internetowy i szukasz dobrego oprogramowania? A może po prostu aktualizujesz szablon swojej strony i chcesz, by była bardziej przyjazna użytkownikom, a jednocześnie łatwiejsza w administracji? Co więcej, nie chcesz zwykłego sklepu. Chcesz sklep widoczny w internecie, który będzie dobrze się pozycjonował, prawda? Kto bowiem chce prowadzić sklep, do którego nikt nie trafi? Z pewnością potrzebujesz więc dobrego silnika CMS.
Na rynku istnieje wiele systemów, zarówno tych darmowych jak i płatnych. Jedne pozwalają na ingerencję w system i wszystkie pliki poprzez bezproblemowy dostęp do serwera FTP, na którym przetrzymywane są właśnie pliki stron, inne w oparciu o kreator pozwalają na zmodyfikowanie tylko wybranych funkcji, a jeszcze inne wymagają sporządzania wytycznych do firmy, która właśnie dany system stworzyła.
Najwygodniejszym rozwiązaniem byłby oczywiście darmowy silnik, łatwy w optymalizacji, z dostępem do wszystkich plików, ale też przyjazny w administrowaniu pod kątem kategorii produktów, czy samego asortymentu. Pojawia się więc pytanie, czy za darmo można dostać to wszystko, co wymienione zostało wyżej? Otóż okazuje się, że tak! Z przyjemnością przedstawiamy PrestaShop, czyli sklep przyjazny administratorom, pozycjonowaniu i użytkownikom. Ale czy na pewno? O tym opowiemy w dalszej części artykułu.
Co prawda częściowo odpowiedzieliśmy na to pytanie już wyżej – jest darmowy, przyjazny w administrowaniu czy pozycjonowaniu. Ale co składa się na te czynniki? Przede wszystkim łatwość obsługi – nie musisz być doświadczonym programistą, aby stworzyć własny sklep internetowy. Decydują o tym przede wszystkim przyjazny kreator tworzenia i edycji strony, setki dostępnych, gotowych już szablonów witryn, gwarantowana skalowalność stron dla urządzeń mobilnych, a przede wszystkim cała masa artykułów i poradników w internecie oraz polska pomoc techniczna pod adresem https://www.prestashop.com/pl.
Częściowo wykonać możesz to samemu! Pozycjonowanie i optymalizacja stron w PrestaShop jest przyjazne dzięki wbudowanym funkcjonalnościom czy dostępnym modułom. Możesz samodzielnie ustawić meta title, description, czy nawet przyjazne adresy URL. Jeżeli posiadasz bardziej zaawansowaną wiedzę, możesz pokusić się także o modyfikację szablonów strony, gdyż dzięki dostępowi do serwera FTP i łatwo dostępnych plików strony nie stanowi to najmniejszego wyzwania! A jeżeli obawiasz się, że coś zepsujesz, bądź nie chcesz pozycjonować na własną rękę – zgłoś się do firmy pozycjonerskiej, a oni z pewnością zrobią to, co trzeba. Przecież masz właśnie jeden z lepszych i łatwiejszych w optymalizacji silników CMS. Pozycjonowanie strony powinno na starcie być ułatwione.
Wykorzystuj przyjazne i zaufane systemy CMS, wspieraj swoje pozycjonowanie! Zdobywaj najwyższe pozycje i nowych klientów. Pamiętaj, że wybór dobrego CMS to podstawa dobrej strategii SEO.